Nieuws:

 02-11-2016

Aantreden nieuw algemeen directeur en RvC bij Roos Begeleiding BV.

 

Emmeloord, 01 november 2016. Na oprichting van Roos Begeleiding in 2012 door Roos Hilferink geeft zij het stokje door aan Dhr. Benjamin Worms welke de functie van algemeen directeur zal vervullen. Naast de aanstelling van Dhr. Worms is er tevens een nieuwe raad van commissarissen aangetreden, Willem Stuut en Hilde de Noord.

 

Na de start van Roos Begeleiding in 2012 heeft Roos Hilferink besloten het algemeen bestuur over te dragen. Na de oprichting in 2012 is Roos Begeleiding en haar dienstverlening uitgegroeid van enkel ambulant begeleiding naar een breedspectrum zorgaanbieder die nu ook voorziet in dagbesteding en beschermd wonen in Emmeloord, Creil en Dronten. Daarnaast is de organisatie inmiddels in het bezit van verschillende aanbestedingen, WTZI erkenning en het HKZ certificaat.

 

’Trots, gedreven en vol passie ga ik voor de visie en missie van Roos Begeleiding BV’ zegt algemeen directeur Benjamin Worms. ‘In de praktijk blijkt dat cliënten bij de ‘grote’ zorgaanbieders vaak tegen de zogenoemde grenzen van zorg aanlopen. Dit houdt veelal in dat de hulpvraag niet langer past binnen de gestelde kaders en/of zorgbeleid hierin onderscheid Roos Begeleiding BV zich’, aldus Benjamin Worms. Hij vervolgt: ‘De kernwaarde van de organisatie, individueel maatwerk, direct contact, geen wachtlijsten, kwaliteitszorg, geen voordeur beleid ongeacht de problematiek waarbij ieder mens wordt gezien als individu maken voor mij dat ik mijn aanstelling met beide handen aangrijp en deze kernwaarde in ere zal houden’.

 

Naast het aantreden van algemeen directeur Benjamin Worms is er sinds medio 2016 een nieuwe raad van commissarissen aangetreden. Willem Stuut, voorzitter en beheerder portefeuille financiën met aan zijn zijde Hilde de Noord beheerder portefeuille zorg/zorginhoudelijk. ‘Na een kennismakingtour waarbij wij alle locaties hebben bezocht, met cliënten en medewerkers hebben gesproken, kunnen wij zeggen dat wij trots zijn op Roos Begeleiding BV en haar unieke concept’, aldus raadsvoorzitter Willem Stuut. ‘Als raad zijn wij zeer betrokken en beogen naast toezicht houden een actieve en betrokken rol binnen de organisatie’, vervolgt hij.

 

Naast het voortzetten van de kernwaarde, de visie en missie gaat het geheel nieuwe bestuur zich richten op toekomstig beleid. ‘De doelen die wij gezamenlijk hebben vastgesteld zijn gericht op continuïteit het verkrijgen van een aanbesteding voor de GGZ pakketten bij de centrum gemeente Almere en aanbesteding bij de gemeente NOP voor de JZW naast de reeds lopende aanbestedingen (WLZ en WMO). ‘Wij beogen naast het leveren van zorg op basis van PGB ook op alle aspecten zorg in natura te kunnen leveren’, zegt Benjamin Worms met steun van de raadsleden. ‘Dit zodat wij, nog, toegankelijker zijn voor alle cliënten die ons nodig hebben omdat zij tussen wal en het schip vallen bij de ‘reguliere’ zorgaanbieders’, aldus Dhr. Worms.

 

Roos Begeleiding BV levert maatwerk door een persoonlijke benadering, direct contact, geen onnodige bureaucratie of wachtlijsten. Hiermee onderscheiden wij ons van de ‘grote zorgaanbieders’, besluiten dhr. Worms, Dhr. Stuut en Mw. de Noord. Meer informatie? www.roosbegeleiding.nl of 06-398 744 08

 
 
18-02-2015
Onze eerste nieuwsbrief is uit!
Wilt u zich abonneren op nieuwsbrief van Roos Begeleiding? Stuur dan een e-mail aan info@roosbegeleiding.nl met als ondewerp 'aanmelden nieuwsbrief'.
 
01-01-2015 Veranderingen in het PGB.
Trekkingsrecht
Vanaf januari 2015 wordt het PGB niet meer direct aan de budgethouder of de vertegenwoordiger van de budgethouder uitgekeerd, maar aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB). De SVB ontvangt het PGB op haar bankrekening, maar als budgethouder of vertegenwoordiger houd je regie over het geld. Dit wordt ‘trekkingsrecht’ genoemd.
 
Factuur invoeren op mijnpgb.nl
1.Nadat je de factuur hebt ontvangen log je in op mijnpgb.nl
2.Voer de factuur van je zorgaanbieder in, LET OP!! Doe dit voor de 7de van de maand!
3.Je ontvangt iedere maand een overzicht van wat de SVB voor jou heeft betaald.
Bewaar deze overzichten goed!
 
Inloggen op mijnpgb.nl kan met je digi-d. Als je deze nog niet hebt, kun je deze aanvragen op www.digid.nl.
Op mijnpgb.nl kun je de facturen invoeren, maar ook bekijken wat er betaald is door de SVB, gegevens wijzigen
en je kunt de verantwoording van het PGB regelen.
 
01-01-2015 Roos Begeleiding is verhuisd!
Per 01-01-2015 is Roos Begeleiding gevestigd aan de Duit 4, 8305 BB Emmeloord. Wij houden kantoor op de 3de verdieping.
 
30-09-2014 Aanbesteding gemeente NOP.
Roos Begeleiding is aanbesteed door de gemeente NOP. Inwoners van de NOP die zorg en/of begeleiding nodig hebben en worden doorverwezen naar een zorgaanbieder kunnen terecht bij Roos Begeleiding, cliënten zijn voor deze zorg niet langer afhankelijk van een PGB. Roos Begeleiding kan vanaf 01-01-2015 binnen de NOP zorg in natura leveren voor Ambulante begeleiding.
 
19-08-2014 Voortgang HKZ.
De werkzaamheden t.b.v. de HKZ zijn in volle gang. Roos Begeleiding werkt al groot en deels volgens de richtlijnen. Binnen de HKZ implementeren wij tevens het kwaliteitskader gehandicaptenzorg en het Zorgbrede Governancecode. 
 
14-08-2014 Raad van Commissarissen geïnstalleerd.
De afgelopen maanden zijn wij druk bezig geweest met het zoeken naar geschikte kandidaten voor onze Raad van Commissarissen. Het doel van onze Raad van Commissarissen is toezicht houden op de organisatie en adviseren daar waar nodig is. Niet alleen is dit een geschiktheidseis vanuit de AWBZ wet- en regelgeving, dit is ook belangrijk voor ons als jonge en groeiende organisatie.
Na een aantal gesprekken hebben wij twee geschikte kandidaten gevonden voor onze Raad van Commissarissen die met enthousiasme deze taak op zich willen nemen. Vol trots kunnen wij dan ook melden dat de Raad van Commissarissen is geïnstalleerd! Vanaf heden gaan Maria Stegeman en Peet Petrovic toezicht houden op het reilen en zeilen binnen Roos Begeleiding.
Maria Stegeman, locatie directeur MC Zuiderzee Emmeloord/Dronten. 
Peet Petrovic, gepensioneerd ondernemer.
Meer uitgebereide informatie over onze raadsleden volgt binnenkort.
 
06-08-2014 Roos Begeleiding ontvangt WTZI ekenning (wet toelating zorginstellingen)
Het ministerie van VWS heeft Roos Begeleiding officieel erkend en toegelaten voor de functies persoonlijke verzorging, verpleging, begeleiding, behandeling en verblijf. Met de toelating voldoet Roos Begeleiding aan de transparantie eisen welke aan een zorgaanbieder door de overheid worden gesteld.
 
04-08-2014 Clientenraad geinstalleerd.
De clientenraad is een feit! De eerste vergadering en taakverdeling heeft plaatsgevonden. Roos Begeleiding hecht er veel waarde aan dat cliënten kunnen meepraten over het (zorg)beleid. Het is immers hun woon- en leefomgeving waarbinnen zij een afhankelijkheidspositie hebben t.a.v. de zorgaanbieder. Wij hechten er veel waarde aan dat cliënten van onze verschillende woonlocaties en diensten actief zijn binnen de cliëntenraad. Dit zodat zij het bestuur vanuit alle diensten en producten en dus vanuit elk organisatieperspectief kunnen adviseren.
 
08-07-2014 Roos Begeleiding schrijft zich in voor aanbesteding Zorgkantoor.
Roos Begeleiding biedt momenteel enkel zorg op basis van PGB, er is veel discussie omtrent het PGB. Het wantrouwen rondom het PGB is groot en het zorgt voor een administratieve belasting. Roos Begeleiding wil de keuze vrijheid van haar clienntele vergroten door dit jaar mee te doen bij de aanbesteding van het Zorgkantoor. Mochten wij aanbesteed worden dan kunnen wij onze clienten tevens bedienen in Zorg in Natura. Een aanvulling voor onze organisatie en clienten! 
 
08-07-2014 Roos Begeleiding start erkenning WTZI/HKZ
De veranderingen in de zorg zijn groot! Om hierop te anticiperen wil Roos Begeleiding een WTZI-erkenning en een HKZ certificaat behalen. Hierdoor veranderd de organisatie structuur, zo komt er een Raad van Commissarissen die toezicht houdt op de directie/raad van bestuur. Daarnaast tonen wij met de HKZ certificering aan dat wij constant kwaliteit leveren. De organisatie wordt hierin begeleid door Stimucare en verwacht voor het einde van dit jaar alle erkenningen en certificaten te behalen.
 
03-07-2014 Roos Begeleiding start twee nieuwe woonlocaties! De locaties bevinden zich in Dronten en Emmeloord, beide locaties bieden een beschermde woonomgeving, 24-uurszorg.
Uitgangspunt binnen de woonvormen is dat cliënten leren de focus bij zichzelf, hun eigen leven en doelen te behouden. De cliënt woont wel samen met anderen maar er is geen sprake van groepswonen, de begeleiding is volledig individueel en niet gericht op het groepsproces. Hiermee waarborgen wij de hoge mate van individuele begeleiding die voor ons de standaard is. 
Voor meer informatie kijk onder het kopje 'begeleid wonen'
 
03-02-2014 Roos Begeleiding start nieuwe woonlocatie!
Per 01-03-2014 beschikt Roos Begeleiding over een nieuwe woonlocatie nabij Emmeloord. Dit om aan de groeiende vraag van onze cliënten te kunnen blijven voldoen, en om te kunnen blijven waarborgen dat wij per direct zorg kunnen leveren (geen wachtlijst). Op de nieuwe woonlocatie volgen wij uiteraard ons eigen concept en model dat bij onze eerste woonvorm zeer succesvol is gebleken. Kijk voor meer informatie onder het kopje 'begeleid wonen'.
 
16-12-2013 Kantoor Roos Begeleiding is verhuisd.
Vanaf heden houden wij kantoor aan de Havenstraat nr. 4 in Emmeloord.  
 
21-11-2013 Roos Begeleiding is een erkend leerbedrijf.
Wij hebben onlangs de officiële erkenning van Calibris ontvangen. Het doel van stage lopen is dat leerlingen de mogelijkheid krijgen vaardigheden en kennis vergaard tijdens de studie in praktijk te brengen. Roos Begeleiding kan dit proces begeleiden. Hierbij investeren wij in kwalitatief goed opgeleide werknemers en in de toekomst van jongeren. Roos Begeleiding begeleid scholieren die een MBO4 of HBO studie volgen.
 
10-09-2013 Volledig lid, Beroepsvereniging: Branche vereniging Kleine Zorgorganisaties!
Roos Begeleiding is geaccepteerd als volledig lid van de branche vereniging kleine zorgorganisaties. Zij voldoet hiermee aan de volgende eisen;
-          Roos Begeleiding biedt daadwerkelijk fysieke zorg en/of begeleiding aan cliënten;
-          Roos Begeleiding heeft een rechtstreekse overeenkomst met de cliënt;
-          Roos Begeleiding is bereid zorg te leveren op basis van een PGB.
-          Roos Begeleiding heeft een transparante en overzichtelijke bedrijfsvoering;
-          Roos Begeleiding biedt geen bemiddeling of alleen administratieve handelingen aan;
-          Roos Begeleiding beheert geen PGB’s van cliënten;
-          Roos Begeleiding doet niet aan payrolling, de medewerkers hebben een direct dienstverband;
-          Roos Begeleiding heeft een aansprakelijkheidsverzekering.
Daarnaast:
-          Zijn alle medewerkers in het bezit van een V.O.G. verklaring;
-          Bepalen de cliënten mede zelf de invulling van de geleverde zorg.
 
13-06-2013 Start kleinschalig wonen een feit!
Per 01-07-13 beschikt Roos Begeleiding over kleinschalige woonvormen in Emmeloord waar cliënten, op weg naar zelfstandigheid, kunnen wonen met 24-uurs zorg. Zij springt hiermee in op de groeiende behoefte van cliënten die binnen het groepswonen uitgeleerd zijn en toe zijn aan de volgende stap maar, waarbij geheel zelfstandig wonen nog een brug te ver is. Daarnaast op cliënten die zich moeilijk kunnen aanpassen binnen het groepsproces.
Kijk voor meer informatie onder het kopje 'begeleid wonen'.
 
07-06-13 Uitkomsten client tevredenheidsonderzoek zijn bekend!!
Onlangs hebben wij een cliënt tevredenheidsonderzoek gedaan, de uitkomsten zijn bekend;
 
- De begeleider, gemiddeld een 9.2
- Klantvolgend werken, gemiddeld een 9
- Service, gemiddeld een 8.8
- Communicatie, gemiddeld een 8.7
 
12-04-13 Beroepsvereniging: Branche vereniging Kleine Zorgorganisaties!
Op 12-04-13 is Roos Begeleiding officieel aspirant lid geworden van de branche vereniging Kleine Zorgorganisaties (BVKZ). Dit betekend dat Roos Begeleiding  binnen 6 maanden wordt getoetst op de volgende toelatingseisen;
-          Roos Begeleiding biedt daadwerkelijk fysieke zorg en/of begeleiding aan cliënten;
-          Roos Begeleiding heeft een rechtstreekse overeenkomst met de cliënt;
-          Roos Begeleiding is bereid zorg te leveren op basis van een PGB.
-          Roos Begeleiding heeft een transparante en overzichtelijke bedrijfsvoering;
-          Roos Begeleiding biedt geen bemiddeling of alleen administratieve handelingen aan;
-          Roos Begeleiding beheert geen PGB’s van cliënten;
-          Roos Begeleiding doet niet aan payrolling, de medewerkers hebben een direct dienstverband;
-          Roos Begeleiding heeft een aansprakelijkheidsverzekering.
Daarnaast:
-          Zijn alle medewerkers in het bezit van een V.O.G. verklaring;
-          Bepalen de cliënten mede zelf de invulling van de geleverde zorg.
Uiteraard voldoen wij aan bovenstaande eisen en zien de toetsing met vertrouwen tegemoet.
 
04-03-2013, Roos Begeleiding sluit zich aan bij Per Saldo.
Door de vele veranderingen binnen het PGB, hebben wij ons aangesloten bij Per Saldo. De belangenvereniging voor mensen met een PGB. Hiermee kunnen wij informatie verkrijgen en onze cliënten tijdig informeren. Per Saldo is er ook voor u, kijk op www.pgb.nl 

Maak jouw eigen website met JouwWeb